IPA Høring: Børn, pædagoger, leg og fremtiden

13 pointer om høringen “Hvordan kan pædagoguddannelsen bidrage til at ruste børn til en fremtid med robotter og kunstig intelligens?”, arrangeret af gode legekammerater i IPA (International Play Association) Danmark.

På sporet af et Legemanifest

Mit bud på et “legemanifest”, der blev præsenteret på Højskolernes Årsmøde, der blev afholdt på Egmont Højskolen. Jeg fokuserer ikke på, hvad der kommer ud af legen, men hvordan man kommer ind i legen.

Længe Leve Legetænketanken!

Torsdag d. 8. februar var på alle mulige måder en særlig dag. En af den slags dage, man kan leve højt på i lang tid, fordi energien var så fantastisk, men også fordi der skete noget, som jeg tror er meget vigtigere end dagen i sig selv. Efter mange...

Skab Rum til Leg

Hvordan skaber man rum til leg i en verden, hvor legen ofte bliver trængt?   Det spørgsmål stillede vi sammen med legeforskerne Helle Marie Skovbjerg og Ann Charlotte Thorsted på arrangementet "Skab Rum til Leg", der foregik d. 6/12 i Lottes "Play Lab" på...

Efter CounterPlay ’17: Mere Leg i Samfundet

Det har aldrig været meningen, at CounterPlay “bare” skulle være en festival, men derimod en katalysator for mere leg. Vi tror inderligt på, at vi kan bringe nogle festivalens principper, oplevelser og stemninger i spil i andre dele af samfundet.

Det Legende Menneske som Dannelsesideal

Lad os tale lidt om dannelse. På den ene side virker det som om dannelse har fået en renæssance, hvor begrebet dukker op i alle mulige sammenhænge. Mange taler om dannelse, og det er som udgangspunkt glædeligt, for dannelse er på flere måder en forudsætning for gode...

Det Legende Bibliotek

Biblioteker over hele verden er i fuld gang med at genopfinde sig selv, nu hvor udlån af materialer fylder mindre og mindre. I den sammenhæng kan man spørge sig selv om biblioteker kan og bør være mere legende?

Leg er Fremtiden

Om høringen “Børn, uddannelse og den nye industrielle revolution”, som var arrangeret af International Play Associations danske afdeling, professionshøjskolen UCC og MF Ida Auken, Radikale Venstre.

Det Triste Læringsliv

En kritik af den alt for udbredte tendens til at simplificere legen og blot betragte den som et indholdstomt instrument.

Design, Kommunikation & Leg

Hvordan kan vi bruge gamification og (især) playful design til at udvikle vores uddannelser, så de i højere grad klæder mennesker på til at være til i en omskiftelig verden, og skabe meningsfulde liv for os selv og hinanden?

På sporet af et Legemanifest

Mit bud på et “legemanifest”, der blev præsenteret på Højskolernes Årsmøde, der blev afholdt på Egmont Højskolen. Jeg fokuserer ikke på, hvad der kommer ud af legen, men hvordan man kommer ind i legen.

Længe Leve Legetænketanken!

Torsdag d. 8. februar var på alle mulige måder en særlig dag. En af den slags dage, man kan leve højt på i lang tid, fordi energien var så fantastisk, men også fordi der skete noget, som jeg tror er meget vigtigere end dagen i sig selv. Efter mange...

Skab Rum til Leg

Hvordan skaber man rum til leg i en verden, hvor legen ofte bliver trængt?   Det spørgsmål stillede vi sammen med legeforskerne Helle Marie Skovbjerg og Ann Charlotte Thorsted på arrangementet "Skab Rum til Leg", der foregik d. 6/12 i Lottes "Play Lab" på...

Det Legende Menneske som Dannelsesideal

Lad os tale lidt om dannelse. På den ene side virker det som om dannelse har fået en renæssance, hvor begrebet dukker op i alle mulige sammenhænge. Mange taler om dannelse, og det er som udgangspunkt glædeligt, for dannelse er på flere måder en forudsætning for gode...

Det Legende Bibliotek

Biblioteker over hele verden er i fuld gang med at genopfinde sig selv, nu hvor udlån af materialer fylder mindre og mindre. I den sammenhæng kan man spørge sig selv om biblioteker kan og bør være mere legende?

Leg er Fremtiden

Om høringen “Børn, uddannelse og den nye industrielle revolution”, som var arrangeret af International Play Associations danske afdeling, professionshøjskolen UCC og MF Ida Auken, Radikale Venstre.

Design, Kommunikation & Leg

Hvordan kan vi bruge gamification og (især) playful design til at udvikle vores uddannelser, så de i højere grad klæder mennesker på til at være til i en omskiftelig verden, og skabe meningsfulde liv for os selv og hinanden?